اخبار و مقالات

انواع بسته‌بندی از نظر شکل ظاهری

انواع بسته‌بندی از نظر شکل ظاهری

بسته بندی بالشی/ مرکز دوز یا پیلوپک:

این شکل ساده ترین حالت بسته بندی منعطف است و شما در انواع محصولات مانند چیپس – پفک- حبوبات و … این مدل را مشاهده کرده اید.
انتخاب منطقی برای داشتن این نوع بسته بندی، استفاده از دستگاههای توزین و بسته بندی اتوماتیک یک یا چند توزین است، که با قرارگیری رول چاپ شده در دستگاه و در نهایت بسته بندی اقتصادی و مناسبی دست خواهید یافت. البته در بعضی مواقع تولید کنندگانی هستند که به دلیل نوع محصول و یا شرایط تولید، این بسته بندی را به صورت پاکت آماده نیاز دارند . در این حالت پس از چاپ رول، پاکت توسط دستگاههای پاکت سازی رول به پاکت مرکز دوز تبدیل می شود.

بسته بندی بالشی

پاکت های مرکز دوز بغل کاست:

این مدل حالت نشیمن قرارگیری بهتری در قفسه های فروشگاهی دارد و درضمن می توان از ۴ طرف بسته برای برندینگ و ارائه اطلاعات به مشتری بهره برد.
برای داشتن بسته بندی شکل بالشتی میتوانید از همان دستگاههای توزین و بسته بندی و اصلاحا با یقه ای مخصوص این مدل استفاده کنید.
لازم به ذکر است داشتن پاکت آماده این مدل بسته بندی نیز مانند بسته های بالشتی نیاز به فرآیند پاکت سازی بعد از چاپ رول است.

 بسته بندی های بغل کاست چهار طرف دوخت:

در سال های اخیر این مدل بسته بندی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.
شکل هندسی مکعب مستطیل، عدم وجود خط دوخت در مرکز پشت پاکت، و وجود دوخت چهار گوشه بسته که باعث ایستایی و شیک تر شدن ظاهر شده اند از اصلی ترین دلایل انتخاب این مدل بسته بندی هستند.
دستگاههای توزینی که قابلیت تبدیل رول به این شکل بسته بندی را دارند ازنظر قیمتی به مراتب گران تر از توزین های عادی است و درضمن دوخت تمیز، هم اندازه و یکنواخت را فقط و فقط می توان با خرید دستگاه از سازنده های نامی و با کیفیت داشته باشید .
ولی اگر تولید شما بسیار انبوه نیست، پیشنهاد می شود که پاکت آماده بغل کاست چهارطرف دوخت را تهیه کنید و با استفاده از دستگاههای توزین و دوخت های ریلی و پدالی بسته بندی خود را انجام دهید.

بسته بندی سه طرف دوخت :

این مدل ساده ولی بسیار کاربردی در انواع پاکت است. در بسته بندی هایی مانند سوسیس و کالباس در بسته های کوچک- شوریجات و ترشیجات- آلوچه ها و لواشک ها- ادویه ها و کیت های آزمایشگاهی می توان ازاین نوع پاکت استفاده کرد .
در خصوص دستگاههای بسته بندی، اکثر محصولات با سایز کوچک مانند ادویه ها- سس های تک نفره یا دستمال مرطوب بصورت اتوماتیک به این شکل بسته بندی می شوند و مابقی از پاکت های آماده سه طرف دوخت برای عرضه محصول خود به بازار استفاده می کنند.
از مزایای این مدل می توان به اشغال فضای کم و قیمت مناسب اشاره نمود..

پاکت های ایستاده زیپ دار:

پرطرفدارترین پاکت دنیا تاکنون به پاکت های ایستاده زیپ دار اختصاص دارد. امکان بستن مجدد درب پاکت و ایستایی کامل در قفسه های فروشگاه از مهمترین عوامل محبوبیت این بسته بندی به شمار می رود.

برای بسته بندی محصول در این مدل پاکت سه راه حل را می توان پیشنهاد داد:

راه حل اول:

استفاده از پاکت های آماده چاپ شده یا عمومی و انجام فرآیند پرکردن بصورت نیمه اتوماتیک توسط دستگاههای توزین و پرکن و بستن درب بسته ها با دوخت های ریلی یا پدالی به روش دستی .
این گزینه برای تولید در تیراژ‌ پایین، متوسط و یا تنوع محصولی در بسته بندی مناسب است.

راه حل دوم:

استفاده از دستگاه های پرکن پاکت های آماده است که پاکت های آماده در خشاب دستگاه قرار میگیرد و فرآیند برداشتن، پرکردن و پلمپ به صورت اتوماتیک انجام می شود.
باتوجه به اینکه هزینه نیروی کار درفرآیند نیمه اتوماتیک خیلی بالاست و همچنین سرعت آن رضایتبخش نیست ، بنابراین بهترین راهکار استفاده از پرکن های پاکت است. این پرکن ها میتوانند چندین سایز و وزن را بسته بندی کنند. (‌البته نه در یک تولید مداوم )

راه حل سوم:

بهره گیری از دستگاه هایی که رول را به پاکت ایستاده زیپ دار تبدیل می کنند .در این روش شما قادر خواهید بود کل فرآیند را داخل سازمان خود انجام دهید، ولی فرامش نکنید که این روش تنها برای تولیدکنندگانی مناسب است که یک سایز بسته بندی رادر تیراژ بالا عرضه می کنند. چون تغییر سایز و ابعاد و مشخصات پاکت بسیار سخت و زمانبر و همراه با ضایعات بسیاری زیادی خواهد بود .
لازم به توضیح است که دراین روش سرمایه گذاری هنگفتی برای تهیه این خط نیاز است و در آخر هزینه تولید و ضایعات با توجه به تخصصی بودن اپراتوری دستگاه قابل توجه خواهد بود.

پاکت های باکس پوچ:

اگر شما تمایل دارید که از آخرین تکنولوژی روز دنیا در بسته بندی خود استفاده کنید و با لوکس و گران بودن آن مشکلی ندارید ، باید بدانید که این مدل فقط به صورت پاکت آماده قابل تولید می باشد و برای پر کردن محصول خود باید یکی از روش های یک یا دو پاکت های ایستاده زیپ دار را انتخاب کنید.

پاکت های باکس پوچ

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *