نقش بسته بندی فرآورده های گوشتی بسیار پر رنگ می باشد به طوری که بسته بندی مناسب باعث افزایش فروش چشم گیر آنها خواهد شد و تفاوت سهم فروشندگان از بازار عمدتاً به کیفیت بسته ای که برای آنها در نظر می گیرند بر می گردد.

مزیت های استفاده از فرآورده های گوشتی بسته بندی شده

تهیه فرآورده های گوشتی از مراکز معتبر می تواند گواهی بر سلامتی آنها باشد، چون این محصولات توسط پزشکان و متخصصان تغذیه مورد ارزیابی قرار می گیرند و هم چنین به دلیل اینکه در این مراکز از افراد متخصص استفاده می شود پسماند فرآورده ها به کمترین میزان ممکن می رسد  به همین دلیل قیمت مناسبتری برای محصولات در نظر گرفته می شود. به دلیل بسته بندی سریع احتمال آلودگی به حداقل می رسد و فروشنده به راحتی می تواند اطلاعات کاملی از زمان تولید و زمان انقضا فرآورده و چگونگی نگهداری آن در اختیار مشتری قرار دهد.

پاکت بسته بندی وکیوم یکی از پر مصرف ترین نوع های بسته بندی گوشت و فرآورده های آن که زیر مجموعه پلیمر های انعطاف پذیر است، بسته بندی های وکیوم است که با تخلیه هوا و رطوبت ماندگاری گوشت و دیگر فرآورده ها را تا چندین برابر افزایش می دهد. همینطور با تخلیه هوا حجم بسته بندی در کمترین حالت خود قرار گرفته و در نهایت حمل و نقل آن چندین برابر آسان تر خواهد شد.

پر استفاده ترین نوع پاکت برای بسته بندی گوشت، پاکت های سه طرف دوخت وکیوم می باشد، که در تمام فروشگاه های مواد غذایی و سوپرمارکت های قابل مشاهده است.