قهوه

قهوه بدون شک یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های دنیا است. دانه های قهوه راه زیادی را طی می‌کنند تا به شکلی که می‌بینید در فنجان شما قرار گیرند.افرادی که در صنعت قهوه کار می‌کنند به‌خوبی آگاه هستند که این دانه نیاز به مراقبت‌های خاصی دارد تا تاثیر و طعمی که از آن انتظار دارید را داشته باشد.عواملی مثل نور خورشید و رطوبت روی کیفیت قهوه تاثیر منفی می‌گذارند،این دو از ابتدایی‌ترین اصول نگهداری از قهوه هستند.

بسیاری از کافه ها یا قهوه فروشی هایی که در سطح شهر وجود دارند تمام اصول نگهداری از قهوه را رعایت می‌کنند اما یکی از معضلات اصلی آن‌ها بسته بندی مناسب هنگام فروختن آن به مشتری است. زیرا یک فرد عادی ممکن است همیشه حواسش به نگهداری درست از قهوه نباشد و این وظیفه تولیدکنندگان و فروشندگان قهوه است که از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنند.

 

 

افرادی که شرکت تولیدی قهوه ندارند و این دانه ها را به‌صورت گرمی یا آسیاب شده می‌فروشند از امکانات کافی برای بسته بندی قهوه مثل شرکت های بزرگ برخوردار نیستند و انتخاب بسته بندی مناسب که هم زیبا باشد و هم از قهوه در برابر رطوبت و نور خورشید محافظت کند کار راحتی نیست. هرچند این روزها استفاده از پاکت کرافت برای بسته بندی قهوه در میان قهوه فروشان جا افتاده است.

دلایل استفاده از پاکت کرافت هم واضح است. این بسته بندی قیمت ارزانی دارد، زیبا، مقاوم و با کیفیت است، همچنین مصرف‌کننده‌ها علاقه خاصی به آن دارد و از همه مهم‌تر محافظ خوبی در برابر نور خورشید و رطوبت است.

پاکت های متالایز همچنان ارزان و مقاوم هستند اما دو مزیت نسبت به پاکت کرافت ساده دارند. زیپ کیپی که در بالای این بسته بندی وجود دارد اجازه باز و بسته شدن راحت را به مصرف کننده می‌دهد و از تماس زیاد قهوه با رطوبت و اکسیژن جلوگیری می‌کند. همچنین پنجره شفافی که روی آن وجود دارد وسیله خوبی برای نشان‌دادن کیفیت محصول است. شما می‌توانید پودر قهوه یا دانه های قهوه را با این پاکت پنجره دار بسته بندی کنید.

طراحی پاکت بسته‌بندی قهوه

طراحی درست بسته‌بندی قهوه می‌تواند آن‌ها را به‌شدت در بازار رقابتی جلو بیندازد تا بتوانند فروششان را در کافی‌شاپ‌ها و بیزینس های دیگر بالا ببرند. به بسته‌بندی قهوه‌تان به‌عنوان یک بیلبورد تبلیغاتی نگاه کنید که می‌تواند همه‌جا برند شما را تبلیغ کند. حتما قبل از طراحی سرسری بسته‌بندی قهوه با یک شخص متخصص درزمینه‌ی طراحی و دیزاین مشورت کنید تا بهتری رنگ، لوگو، تم و غیره را برای بسته‌بندی انتخاب کنید تا به بهترین شکل پیام برند شما را به مخاطب برساند.

اگر شما مرغوب‌ترین دانه‌های قهوه را می‌فروشید یا بهترین کیفیت پودر قهوه در بازار را دارید تا وقتی‌که خریداران بسته‌بندی قهوه شما را برندارند کسی متوجه کیفیت کالای شما نمی‌شود. بسته‌بندی قهوه شما باید طوری طراحی شود که توجه خریداران را جلب کند تا ترغیب شوند که قهوه‌ی شما را بخرند و از آن استفاده کنند. البته قهوه از محصولاتی است که تازه نگه‌داشتن و محافظت از محصول هم در انتخاب بسته‌بندی اهمیت بسیار بالایی دارد. اطلاعاتی که روی پاکت بسته‌بندی قهوه به آن اشاره می‌کنید نماینده‌ی کسب‌وکار، ارزش و کیفیت محصول شما است. لیست شامل اطلاعاتی است که در فروش قهوه اهمیت دارند و باید روی بسته‌بندی درج شوند. نژاد و گونه‌ی قهوه‌ی شما یکی مهم‌ترین جزئیاتی است که مصرف‌کننده‌ها باید بدانند و باید روی بسته‌بندی قهوه ذکر شود که این قهوه تک نژاد یا مخلوطی از گونه‌های مختلف است. حتما به نام کشوری هم که دانه‌های قهوه در آنجا کشت و برداشت‌شده روی بسته‌بندی قهوه اشاره‌کنید. چون اسم آن کشور می‌تواند به قهوه‌ی شما اعتبار ببخشد.

حفظ تازگی در پاکت بسته‌بندی قهوه حرف اول را میزند

اولین سوالی که در انتخاب بسته‌بندی قهوه مناسب باید از خودتان بپرسید این است که «آیا این بسته‌بندی قهوه را تازه نگه می‌دارد؟» سه مورد اکسیژن، رطوبت و نور خورشید قابلیت این رادارند که تاثیر منفی روی کیفیت و تازگی قهوه بزارند. اگر بسته‌بندی شما طوری طراحی‌شده است که نتواند با این سه مورد مقابله کند قهوه شما تا زمانی که به دست مصرف‌کننده برسد طراوت خودش را از دست می‌دهد. یک بسته‌بندی قهوه خوب باید طوری طراحی شود که:

 

تمام اکسیژن داخل بسته‌بندی قبل باز شدن توسط مصرف‌کننده تخلیه‌شده باشد یا با گازهایی مثل نیتروژن جایگزین شده باشد.

بدنه‌ی بسته‌بندی قهوه باید طوری طراحی‌شده باشد که در برابر رطوبت مقاوم باشد و از تماس مستقیم با نور خورشید جلوگیری کند که بتواند تا مدت‌ها برای مصرف‌کننده‌ها قابل‌استفاده باشد.

بالای بسته‌بندی قهوه حتما باید یک زیپ کیپ قرار داشته باشد تا اجازه‌ی استفاده‌ی راحت به مصرف‌کننده و هم‌زمان حفاظت از کیفیت قهوه را بدهد.